28 december 2009



Houden vrouwen niet van travestieten?


In een mail schrijft de knappe en verzorgde transgender X, die ook vaak uitgaat:
"Tsja, ik weet eerlijk gezegd niet of veel vrouwen de vrouwelijke kant in een man kunnen waarderen. Ik ben er nog geen tegengekomen in elk geval."
Mijn reactie op die mail volgt hieronder. Een alinea over de relatie met mijn vrouw heb ik om privacy-redenen verwijderd.


------------------------
Hallo X,

het heeft ook een tijd geduurd voordat ik dat doorkreeg. Eerst vond ik het wel wat vreemd, maar de simpele verklaring is volgens mij dat de meeste vrouwen zich prettiger voelen bij een vrouw dan bij een man. Heel veel vrouwen vinden mannen in feite wat eng en bijna alle vrouwen hebben negatieve ervaringen met mannen gehad. Verder zijn vrouwen dol op mooie, goed geklede en verzorgde vrouwen. De aanwezigheid van zo'n vriendin verhoogt hun status. En dat het in feite een man is, vinden ze vaak alleen maar leuk. Een man mag immers als relatie voor een vrouw. Juist als het een echte vrouw is, bekent ze zich als lesbisch. Iets dat lang niet iedere vrouw wil.

Het uiterlijk maakt in dit opzicht dus weer alles of in ieder geval heel veel uit. Tenminste voor de eerste indruk. Ik heb je in Y gezien en gesproken en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je met zo'n uiterlijk en die persoonlijkheid op de dames van Z niet een behoorlijke indruk zou maken. In ieder geval ben je een ervaring rijker.

Mijn ervaringen met vrouwen zijn dat een behoorlijk percentage het leuk vindt, maar natuurlijk niet iedereen. Maar als het 10% is, is dat voor alle praktische doeleinden meer dan genoeg. Wanneer ik volledig verkleed ben, trek ik wel in doorsnee een iets ander soort vrouw aan, dan wanneer ik als man-in-minirok loop. Maar in beide gevallen zitten daar leuke vrouwen bij. En ik kan dat moeilijk toeschrijven aan mijn mannelijke kant, want als ik niet verkleed ben, krijg ik gewoon als man veel moeilijker contact met vrouwen. Ik word verkleed gemakkelijker als vriendin gezien in plaats van als man.

(...)

Een andere vriendin waar ik nooit zo close mee geweest ben, kwam er een keer per ongeluk op een erg vervelende manier achter. We hadden niet echt iets, maar ze hield het door die vervelende ervaring wel voor gezien. Ondanks dat, kwam ze een paar jaar later weer aanzetten. Dus kennelijk was die travestie uiteindelijk toch niet voldoende belemmering.

Maar ik heb ook een hele serie leuke vrouwen gekend, die om 'onduidelijke' redenen de boot heel stellig afhielden. Tja, dat hoort er ook bij.

Ik denk dat je je wat moet verplaatsen in het probleem waar vrouwen mee zitten. De meeste vrouwen zoeken een leuke man, die ook een soort vriend voor hen is, waar ze mee kunnen kletsen, waar ze op terug kunnen vallen, die betrouwbaar is, die ze niet in de steek laat, die er goed uitziet, goed opgeleid is. Probeer dan maar eens als vrouw een leuke man te vinden. Dat zal je niet meevallen. De meeste mannen zien er niet uit, kunnen alleen over zichzelf praten, zijn niet leuk, hebben niets te melden, zijn onbetrouwbaar, zijn alleen uit op seks, etc. Om een of andere reden moet je leuke mannen met een lampje zoeken. En dat een leuke man er uitziet als vrouw... Ach, een hele hoop zelfbewuste, hoog-opgeleide, goed-verdienende, verzorgde, goed-uitziende vrouwen zal het worst zijn.

Kortom, give it a try. Maar voor alle duidelijkheid: met een leuke man is natuurlijk ook niets mis. Het is maar wat je prefereert. Maar in ieder geval is het idee dat een goed uitziende t bij vrouwen niets te zoeken heeft, volgens mij niet juist.

Groet,

Mik

------------------------------
Geplaatst: 28-12-2009

6 reacties

Anonymous Anoniem zei...

Vind mijzelf een leuke mooie vrouw. en ben ontzettend verliefd op een man geworden, die zich graag en sexy voelt in vrouwenkleding. hij heeft het vrij snel verteld en geuit. De verliefdheid werd er niet minder door. Sterker nog ik vind hem dan mooi super sexy. hij straalt en soort rust en zelfvertrouwen uit die ik erg aantrekkelijk vind. Heb het onbekende gewoon over mij heen laten komen ben ook niet extreem gaan afvragen van hoe wat en waarom. Dat gaf mij rust en kon heerlijk verliefd blijven.

dinsdag, april 13, 2010  
Blogger Mik van Es zei...

Fijn om te horen!

donderdag, april 15, 2010  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi Mik,Ik heb al vijf jaar een vaste relatie met mijn vriendin,en zij vindt het prachtig dat ik me altijd kleed als vrouw,en zou het ook niet anders willen,zij vindt het zelfs een verrijking van de relatie want zij heeft nu een vriend en een vriendin ineen.Ook in mijn sportlessen waar ik als enigste man tussen 30 vrouwen ben ervaren zij mijn vrouwelijke kant ,als aangenaam,vertrouwd en zeker niet bedreigend,zij voelen een verbondenheid die zij eigenlijk niet kunnen plaatsen.

maandag, juni 07, 2010  
Blogger Mik van Es zei...

Dank voor je bijdrage.

Ik kreeg een tijdje geleden ook nog van een andere transgender die er goed uitziet en openlijk uitgaat te horen dat vrouwen regelmatig belangstelling voor haar tonen.

Een paar weekenden terug was ik 'in drag' aanwezig op een women only party. De reacties waren ronduit hartverwarmend en om nooit te vergeten.

dinsdag, juni 08, 2010  
Anonymous Anoniem zei...

Er zijn zeker leuke vrouwen die het geen probleem vinden Heb 2 jaar een lat relatie gehad met een super mooie vrouw.Heb het van begin af aan verteld en ze vond het een cadeautje.We hebben een super leuke tijd gehad en ik voelde me ook helemaal compleet en veilig bij haar.Lekker samen verkleden en tutten, ze kwam als een geschenk uit de hemel.Maand geleden heeft ze een punt achter onze relatie gezet.Het was als of mijn wereld instorte ben weer terug bij af en hoop dat er nog meer van zulke leuke vrouwen zijn die gun ik iedereen.

zaterdag, maart 01, 2014  
Blogger Mik van Es zei...

Ja, er zijn tegenwoordig zeker vrouwen die het geen probleem vinden en soms zelfs wel leuk vinden.

Belangrijk daarbij is ook wat je neerzet. Hoe beter je eruit ziet in travestie, hoe gemakkelijker het is voor een vrouw.

Al te goed uitzien, wat bij lady boys wel eens kan gebeuren, gaat echter vaak niet samen met een knappe vrouw, omdat beiden dan dezelfde rol proberen te spelen.

Er moet dus een bepaald verschil zijn tussen de echte vrouw en de t.

Een reden waardoor vrouwen soms een voorkeur hebben voor t's, is dat ze niet zo dol zijn op echte mannen. In de tegenwoordige cultuur staat het ultra-vrouwelijke op een voetstuk waardoor de status van een t voor een vrouw veel hoger is dan vroeger. Hij ziet er immers beter uit dan zo'n afschuwelijke man.

Een ander punt dat t's aantrekkelijk maakt voor bepaalde vrouwen is dat een t in maatschappelijk opzicht niet zo'n hoge status heeft. Voor een vrouw werkt een lage status man heel anders dan een hoge status man.

Wat je echter ook wel ziet, is dat vrouwen de t als een soort vriendin zien die lager in status is dan zij en dat ze uiteindelijk voor de kinderen toch kiest voor een 'echte' man.

Het idee dat vrouwen voor t's overwegend geen problemen zouden geven, heb ik niet meer. Afgaande op mijn meer dan 40 jaar ervaring kunnen vrouwen uiterst gevaarlijk zijn voor t's. Misschien wel gevaarlijker dan mannen, die vaak meer de directe aanval kiezen.

Mik

woensdag, april 02, 2014  

Een reactie posten